Klachten

Klachten? Blijf er niet mee zitten.

 

  • Heeft u een klacht of een vraag? Wacht niet en neem snel contact met ons op via info@opticam.nl of bel 0168-321745.
  • Hoewel wij ook telefonische klachten in behandeling nemen, genieten schriftelijk ingediende klachten de voorkeur, dit om wederzijdse verwarring te voorkomen.
  • Wij verzoeken u de klacht zo nauwkeurig mogelijk te omschrijven.
  • Wij streven er naar om u uiterlijk 1 werkdag na ontvangst van uw klacht een oplossing te bieden.
  • In enkele gevallen kan het langer duren, bijvoorbeeld wanneer wij met de fabrikant in overleg treden omtrent de oplossing.
  • In dat geval zullen wij u schriftelijk of per Email hierover berichten.
  • Het kan voor komen dat u niet tevreden bent met de aangeboden oplossing voor uw klacht, U kunt uw klacht dan voorleggen  aan de stichting WebwinkelKeur, deze zullen kosteloos bemiddelen.
  • Indien ook de bemiddeling van de stichting WebwinkelKeur niet toereikend mocht zijn dan kunt u het geschil voorleggen aan stichting Geschilonline. De uitspraak van deze onafhankelijke stichting is zowel voor de ondernemer als de consument bindend.
  • Behalve bij bovengenoemde instanties kunt u vanaf 15 februari 2016 als EU klant uw klacht aanmelden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit kunt u vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer u uw klacht nog niet ergens anders in behandeling is, dan staat het u vrij uw klacht hier te deponeren.