Klantenservice

Klantenservice Opticam


Adres gegevens:

  • Opticam                                                                                        
  • Weergang 4                                                                                   
  • 4791LH Klundert
  • info(@)opticam.nl
  • 0620899249 bereikbaar op werkdagen van 09.30 tot 17.00 uur,
  • Zaterdag van 09.30 tot 12.30 uur
  • Dinsdag avond van 19.00 tot 20.30 uur

Zakelijke informatie:      

  • Bank: IBAN NL68 KNAB 0406 8309 40
  • BTW nr: NL001368609B40 Factuur vrijgesteld van OB, Art 25 wet OB.
  • KvK inschrijving: 57464227

Prijzen:

  • alle vermelde prijzen zijn netto, wij zijn vrijgesteld van BTW conform, Art 25 wet OB.

Bevestiging van uw bestelling:

Wij sturen na uw bestelling altijd een mail ter bevestiging, helaas merken wij dat deze mails regelmatig worden opgevangen in het mapje ongewenste mail of Spam.

Verzendkosten:

  • Voor bestellingen uit Nederland, België en Duitsland met een orderbedrag boven € 125,00  rekenen wij geen verzendkosten twv respectievelijk € 6,95 of 8,45  m.u.v. verzending onder rembours.
  • Bij bestellingen uit andere landen kunnen wij een prijs opgave doen. 
  • Voor bestellingen uit EU landen is het mogelijk te kiezen voor aangetekend verzenden, dit kost € 12,50, waarbij uw aankoop verzekerd is tot een bedrag van € 500,00.

Als U een bestelling wilt doen is de route als volgt:

  1. Plaats het artikel in de winkelwagen.
  2. Kies in de winkelwagen voor "afrekenen" of "bekijken, Indien u een kortings- of kado-bon heeft kunt u deze via "bekijken" ingeven.
  3. In de winkelwagen kunt u ook de verzendmogelijkheden kiezen en berekenen.
  4. Kies daarna voor afrekenen.
  5. Kies voor direct afrekenen of registreren. 
  6. Vul uw naw gegevens in. Dit gebeurt in een beveiligde omgeving
  7. Kies de gewenste verzend methode. 
  8. Kies de gewenste betaalmethode. 
  9. Bevestig de bestelling en ga akkoord met de algemene voorwaarden.
  10. Betaal volgens de door u gekozen methode.
  11. U ontvangt per email een bevestiging van uw bestelling en betaling.
  12. U zult per email over de voortgang van uw bestelling worden geïnformeerd.

Zicht- of Afkoelingsperiode ( herroepingsrecht ):

  • Als klant van Opticam heeft u het recht om een artikel binnen 14 dagen na ontvangst, zonder opgave van reden terug te sturen en de koop te ontbinden.
  • Na ontvangst van uw aanvraag voor gebruik van uw herroepingsrecht heeft u nogmaals 14 dagen de tijd om het artikel aan ons terug te sturen
  • Om een artikel retour te zenden kunt u gebruik maken van het retourformulier dat u ontvangen heeft bij uw artikel of u kunt een retournummer met verzendinstructies aanvragen onder aan iedere pagina bij de keuze retourneren of download een retourformulier door op   "download retour formulier" te klikken. 
  • Het is van belang dat het product compleet en ongebruikt is ( natuurlijk mag u het product uitpakken en kort uitproberen) en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele onbeschadigde verpakking zit. 
  • Naast de verzendkosten voor het retour zenden zijn er voor u, mits het artikel weer als nieuw verkocht kan worden, geen verdere kosten.
  • Producten die beschadigt en of gebruikt zijn komen niet voor restitutie in aanmerking, software waarvan de verzegeling verbroken is komt eveneens niet in aanmerking voor restitutie.
  • Zodra wij het artikel in goede orde ontvangen hebben zullen wij binnen 14 dagen uw aankoopbedrag inclusief verzendkosten terugstorten.

Aflevering:

  • Kijk op onze pagina levertijden voor meer info.
  • Bestellingen kunnen in uitzonderlijke gevallen afgehaald worden op ons kantoor na afspraak, onze voorraad is ondergebracht bij een logistiek dienstverlener waar afhalen niet mogelijk is.
  • Voor zendingen binnen Nederland rekenen wij vanaf € 5,95 verzendkosten, als uw order in delen moet worden uitgeleverd rekenen wij slechts 1 x verzendkosten.  
  • Verzendkosten naar België en Duitsland € 7,50
  • Bestellingen  worden binnen 1 á 2 dagen uitgeleverd door Post.nl, mits deze voorradig zijn en wij uw betaling hebben ontvangen dan wel bevestigd hebben gekregen van iDEAL en PayPal. Incidenteel komt het voor dat een bestelling  later wordt aangeboden. U zult hier altijd over worden geïnformeerd. 
  • Goederen die niet op voorraad zijn kunnen niet worden afgerekend.
  • Wanneer een pakket bij aflevering beschadigt is kunt u dit weigeren, indien het om lichte transportschade gaat van de verpakking kunt u het aannemen. Vermeld het echter altijd op het afleverbewijs dat u tekent bij de koerier.
  • De status van uw bestelling kunt u terugvinden onder "mijn account".       
  • Ook verzenden wij binnen de gehele EU, dat gebeurt met een expresse dienst voorzien van Track and Trace. Doorgaans worden pakketten binnen 24 uur aangeboden.

           

Betaling : 

Opticam kent verschillende manieren om veilig af te rekenen.

Betaalwijzen zonder kosten zijn;

  • iDEAL: Wanneer u kiest voor betalen met iDEAL wordt u meegenomen naar het betaalscherm van uw eigen bank. U betaald op uw eigen vertrouwde manier in de veilige omgeving van uw eigen bank. U kunt gebruik maken van iDEAL zonder dat u zich eerst moet aanmelden. Deze betaalmethode is alleen te gebruiken voor bestellingen binnen Nederland. Klik op het logo voor meer informatie.
  • PayPal:  U kunt er ook voor kiezen om te betalen via PayPal. U heeft hiervoor wel een Paypal account nodig, dat is eenvoudig te openen via Paypal.com. Paypal is een betaalmethode die is ontwikkeld in Amerika en is inmiddels meer dan 10 jaar actief over de hele wereld. Uniek is de kopersbescherming. In het kort komt het er neer dat u uw geld terug kunt krijgen als u niet ontvangt wat u besteld heeft.  
  • Betaling onder rembours: Hiervoor rekenen wij een toeslag van € 12,50. Rembours is alleen mogelijk voor verzending binnen Nederland. U betaalt met gepast geld het bedrag contant aan de Post.nl medewerker. Op uw orderbevestiging/factuur staat het totaal bedrag ( inclusief de toeslag voor rembours ) welke afgerekend dient te worden aan de koerier.
  • Kontant: Het is mogelijk om uw bestelling af te halen op ons kantoor en deze dan contant af te rekenen. Omdat wij geen voorraad houden op ons kantoor is het noodzakelijk om telefonisch 0168-321745 een afspraak te maken.  
  • Overschrijving: U bent niet bekend met de andere betaalwijzen en u wilt een factuur ontvangen en die op uw vertrouwde manier betalen. Dan kunt u kiezen voor de optie: overschrijven. U krijgt dan van ons een factuur voorzien van een betaalinstructie per email toegezonden. Zodra wij uw betaling hebben ontvangen gaan wij over tot verzending.
  • MisterCash: Voor klanten uit België bieden wij de betaalwijze Mister Cash aan. 
  • Creditcard: VISA of Mastercard.
  • SOFORT Banking.

Betaalwijzen met kosten;

  • Rembours: u rekent dan uw bestelling af aan de bezorger van Post.nl. Deze betaalwijze heeft een toeslag van € 12,50.      ​ 
  • Klarna achteraf betalen, Via Klarna kunt u achteraf betalen, dit kan kosten met zich meebrengen bij te laat betalen.  

Garantie:

  • Voor alle artikelen in ons assortiment gelden fabrieksgaranties, deze verschillen per leverancier. In de verpakking treft u een formulier waarop staat welke garantie voor uw artikel wordt geleverd. Als extra Opticam service geven wij op al onze camera's het eerste jaar een omruilgarantie bij fabrieksfouten. Geheugendragers zoals SD kaarten hebben een omruilgarantie van maximaal 1 maand.
  • Vaak kunt u op de website van fabrikanten tips en trucs terug vinden die u ondersteunen in het vinden van de juiste oplossing. Ook kunt u met onze klantenservice contact opnemen. Heel belangrijk: lees de handleiding goed door, veel voorkomende vragen worden hierin vaak al beantwoord.
  • Uw aankoop bewijs en de ingevulde garantie kaart moet u goed bewaren, deze dienen als garantiebewijs.

Klachten:

  • Heeft u een klacht of een vraag? Wacht niet en neem snel contact met ons op via info@opticam.nl of bel 0168-321745.
  • Hoewel wij ook telefonische klachten in behandeling nemen, genieten schriftelijk ingediende klachten de voorkeur, dit om wederzijdse verwarring te voorkomen.
  • Wij verzoeken u de klacht zo nauwkeurig mogelijk te omschrijven.
  • Wij streven er naar om u uiterlijk 1 werkdag na ontvangst van uw klacht een oplossing te bieden.
  • In enkele gevallen kan het langer duren, bijvoorbeeld wanneer wij met de fabrikant in overleg treden omtrent de oplossing.
  • In dat geval zullen wij u schriftelijk of per email hierover berichten.
  • Het kan voor komen dat u niet tevreden bent met de aangeboden oplossing voor uw klacht, U kunt uw klacht dan voorleggen aan de stichting WebWinkelKeur
  • Indien ook de bemiddeling van de stichting WebwinkelKeur niet toereikend mocht zijn dan kunt u het geschil voorleggen aan stichting Geschilonline. De uitspraak van deze onafhankelijke stichting is zowel voor de ondernemer als de consument bindend.
  • In plaats van bovengenoemde instanties kunt u vanaf 15 februari 2016 als EU klant uw klacht aanmelden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit kunt u vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer u uw klacht nog niet ergens anders in behandeling is, dan staat het u vrij uw klacht hier te deponeren. 

Onder aan iedere pagina kunt u kiezen voor retourneren, contactformulier, informatie op vragen, mijn account, uw verlanglijstje terug vinden enz.

Opticam is ook op http://motor.linksonline.nl/ te vinden. www.woningtehuurbonaire.nl

De waardering van www.opticam.nl bij WebwinkelKeur Reviews is 9.3/10 gebaseerd op 162 reviews.